Oppstart arbeid med ny heis

Mandag 8. april starter Schindler arbeidet med den nye og etterlengtede heisen, etter flere utsettelser fra leverandøren.

Å bytte heis er en stor jobb som vil ta tid. Det vil bli støy, primært på dagtid. Arbeidet med demontering av den gamle heisen og montering av ny heis forventes å pågå i inntil 8 uker. I tillegg til utstyret som allerede er plassert i fellesområdene og i garasjen, vil det utenfor blokka bli plassert en container for oppbevaring og ei brakke til montørene.

Midlertidig utvendig heis

Mens arbeidet pågår må den utvendige byggheisen benyttes, eller du kan ta trappen.

Den midlertidige heisen:

  • vil være åpen for bruk mellom kl. 7.30 og 22.00. 
  • skal ikke brukes på sen kveld/natt, unntatt i nødstilfeller.

Heisvakt og hjelp med bruk av utvendig heis

Den midlertidige heisen er litt komplisert å bruke, og det vil derfor bli gjennomført opplæring i betjening. De som ikke har fått opplæring eller ikke føler seg trygg i å bruke heisen alene, får tilbud om hjelp av Heisfører.

Hvordan fungerer ordning med Heisfører?

  • Heisfører-jobben blir et dugnadsarbeid som skal utføres av folk som bor i blokka, etter en vaktplan.
  • Den som har vakt har en telefon tilgjengelig som du kan ringe for å få hjelp.
  • I utgangspunktet vil en Heisfører være tilgjengelig alle dager, i følgende tidsrom:
    • kl. 10.00–13.00
    • kl. 16.00–19.00
  • Om du har behov for hjelp utenom disse tidene, så vil vi forsøke å ordner det. Men da er det fint om du kan gi beskjed god tid i forkant. Skal du for eksempel til legen klokken 14.00, så ikke vent med å ringe til kl. 13.30. Gjør gjerne avtale så tidlig som mulig.
  • Noter ned telefonnummeret til Heisvakt:

Ta kontakt med styret hvis du har spørsmål

Styret har full forståelse for ulemper som arbeidet kan påvirke den enkelte. Styret vil gjøre alt vi kan for å finne løsninger på utfordringer som måtte oppstå, innenfor rimelighetens grenser. Ta kontakt med styret hvis du har spørsmål eller opplever problemer.